1. CEL IMPREZY
  • Zbiórka środków finansowych na wsparcie mieszkanki Gminy Łapsze Niżne – Marysi Iwony Nowak;
  • Promocja walorów turystycznych Spisza;
  • Promocja Gminy Łapsze Niżne;
  • Promocja Zespołu Elektrowni Wodnych Niedzica S.A.;
  • Popularyzacja i upowszechnienie biegania jako ogólnie dostępnej
    i najprostszej formy sportu i rekreacji;
  • Propagowanie zdrowego trybu życia, aktywnego wypoczynku.
2. ORGANIZATOR

Fundacja Na Ratunek
Świniarsko 512, 33 – 395 Chełmiec;

KRS: 0000518401
NIP: 734-352-77-10
REGON: 123213396

PARTNERZY:

  • Urząd Gminy Łapsze Niżne;
  • Zespół Elektrowni Wodnych Niedzica S.A.;
3. TERMIN I MIEJSCE:

25 – 26 luty 2017r. Sobota - Niedziela; 
Baza zawodów: Kawiarnia Turbinka - korona zapory ZEW Niedzica S.A.;

4. TRASA

W ramach zawodów Ultrajanosik rozegrane zostaną trzy biegi:

  • Zimowy Janosik 10 km – Kierpce Maryny.
    • Start: Zamek Dunajec Niedzica;
    •  Meta: Hala Maszyn Zespół Elektrowni Wodnych Niedzica S.A.;
  • Zimowy Janosik 20 km – Zawiany Pyzdra.
    • Start: Przełęcz nad Łapszanką;
    •  Meta: Hala Maszyn Zespół Elektrowni Wodnych Niedzica S.A.;
  • Zimowy Janosik 45+ km – Bedzies Kwicoł.
    • Start: Zamek Dunajec Niedzica;
    •  Meta: Hala Maszyn Zespół Elektrowni Wodnych Niedzica S.A.;
  • oraz biegi dla dzieci i młodzieży.
    • Start: Korona Zapory ZEW Niedzica S.A.;
    • Meta: Korona Zapory ZEW Niedzica S.A.;
      • w ramach biegów dla dzieci i młodzieży rozegrane zostaną konkurencje:
        • bieg Cypiska – dzieci przedszkolne – dystans ok 100m;
        • bieg Rumcajsa:
          • klasy I – III dziewczynki i chłopcy – dystans ok 200m;
          • klasy IV – VI dziewczynki i chłopcy – dystans ok 400m;
        • bieg Zbója – młodzież gimnazjalna – dystans ok 800m;
5. PROGRAM ZAWODÓW

25 luty 2017 r. SOBOTA:

  • godz. 15:00 otwarcie biura zawodów (Kawiarnia Turbinka - korona zapory ZEW Niedzica S.A.), rejestracja uczestników, wydawanie pakietów startowych, sprawdzenie wyposażenia obowiązkowego;
  • biuro zawodów wydaje pakiety startowe w sobotę do godz.: 21:00;

26 luty 2017 r. NIEDZIELA:

  • godz.06:00 - otwarcie biura zawodów (Kawiarnia Turbinka - korona zapory ZEW Niedzica S.A.rejestracja zawodników, wydawanie pakietów startowych, sprawdzanie wyposażenia obowiązkowego. UWAGA W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI OBSŁUGIWANI SĄ UCZESTNICY BIEGU 45 + km BEDZIES KWICOŁ;

  • godz. 07:00 – start uczestników biegu Zimowy Janosik 45 + km Bedzies Kwicoł – brama zamku Dunajec Niedzica;
  • godz. 08:50 – start uczestników biegu Zimowy Janosik 10 km Kierpce Maryny – brama zamku Dunajec Niedzica;
  • godz. 09:00 wyjazd autokarami uczestników na start Zimowego Janosika 20 km Zawiany Pyzdra przełęcz nad Łapszanką;
  • godz. 10:00 Start uczestników biegu Zimowy Janosik 20 km Zawiany Pyzdra przełęcz nad Łapszanką;
  • godz. 10:30 otwarcie bufetu Hala Maszyn ZEW Niedzica S.A.;
  • godz 11:00 start biegów dla dzieci i młodzieży – korona zapory Niedzica;
  • godz. 11:50 zamknięcie mety Zimowy Janosik 10 km Kierpce Maryny;
  • godz. 14:00 zamknięcie mety Zimowy Janosik 20 km Zawiany Pyzdra;
  • godz. 16:00 zamknięcie mety Zimowy Janosik 45 + km Bedzies Kwicoł;
  • godz. 16:00 oficjalne zakończenie zawodów, dekoracja zwycięzców, losowanie nagród;

KONTAKT

W sprawach związanych z udziałem w zawodach można kontaktować się:

7. WARUNKI UCZESTNICTWA
  • Zawodnicy startują indywidualnie.
  • Uczestnikiem zawodów może być osoba, która najpóźniej w dniu 26.02.2017r. ukończy 18 lat;
  • Zawodnicy zgłaszając się do biegu własnoręcznie podpisują oświadczenie, że startują w biegu na własną odpowiedzialność oraz że nie występują przeciwwskazania lekarskie do udziału w długodystansowym biegu górskim;
  • Wszyscy zawodnicy muszą zostać zweryfikowani w Biurze Zawodów, gdzie osobiście odbierają pakiet startowy;
  • Każdy z zawodników winien wnieść opłatę startową według obowiązującego cennika oraz stawić się na start biegu z wyposażeniem obowiązkowym;
  • Zawodnik musi posiadać podczas weryfikacji dowód tożsamości;
  • Wszyscy zawodnicy są zobligowani do przestrzegania Regulaminu Zawodów;
  • Organizator zastrzega sobie prawo wycofania zawodnika z trasy (a tym samym zdyskwalifikowania) w przypadku nieodnotowania obecności zawodnika lub braku pomiaru czasu w punkcie kontroli lub pomiaru czasu;
  • Osoby, które nie będą przestrzegać warunków uczestnictwa a w szczególności będą naruszać przepisy obowiązujące na terenie Lasów Państwowych obciążone zostaną odpowiedzialnością finansową za ich naruszanie;
8. ZGŁOSZENIA i ZAPISY
  • Zgłoszeń można dokonywać drogą elektroniczną poprzez formularz zgłoszeniowy;
  • Organizator ustala limit zgłoszeń wynoszący:
  • ZIMOWY JANOSIK 10 km KIERPCE MARYNY  – 330 uczestników (300 osób z zapisów + 30 do dyspozycji organizatora);
  • ZIMOWY JANOSIK 20 km ZAWIANY PYZDRA  – 330 uczestników (300 osób z zapisów + 30 do dyspozycji organizatora);
  • ZIMOWY JANOSIK 45 + km BEDZIES KWICOŁ – 330 uczestników (300 osób z zapisów + 30 do dyspozycji organizatora);
  • biegi dla dzieci i młodzieży – 100 uczestników na każdy z 4 biegów;
  • Zakończenie rejestracji 20.02.2017r. lub z chwilą wyczerpania limitów;
  • Od dnia rejestracji uczestnik ma 30 dni na uiszczenie opłaty startowej, po tym czasie będzie usuwany z listy startowej;
  • Potwierdzeniem prawidłowej rejestracji i opłaceniu wpisowego jest pojawienie się numeru startowego na liście startowej umieszczonej na stronie zawodów;
  • O kolejności przyjęcia na listę startową decyduje termin wpłaty opłaty startowej;
  • Wszyscy Uczestnicy startując w Zawodach wyrażają zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych do celów związanych z realizacją zawodów oraz do celów marketingowych Organizatorów, Patronów Medialnych i Sponsorów;
9. WPISOWE

Opłata za udział w zawodach pokrywa koszty startu w zawodach w dniu 26.02.2017r. i wynosi:

TrasaTermin I - do 30.11.2016 r.Termin II - do 31.01.2017 r.Termin III - 20.02.2017 r.
10  km - Kierpce Maryny
65 zł 75 zł 85 zł
20  km - Zawiany Pyzdra 85 zł 95 zł 105 zł
45 + km - Bedzies Kwicoł 135 zł 145 zł 155 zł

Organizator przekaże z każdej opłaty startowej kwotę 15 zł na wsparcie mieszkanki Gminy Łapsze Niżne – Marysi Iwony Nowak;
Opłata za udział w biegach dla dzieci i młodzieży zawodach jest stała, pokrywa koszty startu w zawodach w dniu 26.02.2017r. i wynosi 25 zł; - dotyczy się również opłaty wnoszonej na miejscu w biurze zawodów!!!

Wysokość opłaty w dniu startu w biurze zawodów jest zwiększona o 15 zł i wynosi:

  • Zimowy Janosik 10 Km Kierpce Maryny  – 100 zł;
  • Zimowy Janosik 20 Km Zawiany Pyzdra  – 120 zł;
  • Zimowy Janosik 45 + Km Bedzies Kwicoł – 170 zł;

 

Opłatę należy uiszczać przelewem na konto bankowe:

Fundacja na Ratunek
Świniarsko 512, 33 – 395 Chełmiec
Konto: Łącki Bank Spółdzielczy 43 8805 0009 0047 9314 2000 0010

Tytuł wpłaty: Ultrajanosik + imię i nazwisko;

W przypadku opłaty za kilku (trzech i więcej) uczestników prosimy przesłać wykaz osób opłaconych mailem na adres: biuro@ultrajanosik.pl

  • W przypadku rezygnacji uczestnika zarejestrowanego do 31.12.2016r organizator zwraca 50 % kwoty wpisowego;
  • po terminie 01.01.2017r. organizator nie zwraca opłat startowych;
  • Organizator dopuszcza przekazywania wpisowego oraz miejsca na liście startowej na rzecz innej osoby;
  • Organizator nie zwraca opłaty startowej osobom, które nie ukończyły zawodów lub też nie wzięły udziału w zawodach;
  • Organizator nie odpowiada za zaginięcie przelewu bankowego z winy poczty lub banku;
10. WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE

W trakcie trwania całych zawodów każdy zawodnik musi posiadać przy sobie wyposażenie obowiązkowe, które będzie weryfikowane w biurze zawodów oraz podczas trwania biegu. Brak niezbędnego wyposażenia może skutkować dyskwalifikacją zawodnika.

ZIMOWY JANOSIK 10 km KIERPCE MARYNY:

  • Włączony i naładowany telefon;
  • wykaz numerów telefonów alarmowych – przekazany przez Organizatora
    w pakiecie startowym;
  • folia NRC o wymiarach min 160 x 200 cm;
  • Czapka lub chusta typu buff;
  • rękawiczki;
  • kurtka wiatroodporna;
  • długie getry lub spodnie biegowe;
  • obuwie przeznaczone do biegów górskich;
  • numer startowy (przymocowany z przodu na klatce piersiowej lub pasie, widoczny przez cały czas trwania zawodów);

 

ZIMOWY JANOSIK 20 km ZAWIANY PYZDRA:

  • Pojemnik lub bidon na wodę o pojemności min 0,5 litra;
  • kubek na napoje (organizator dopuszcza użycie bidonu);
  • Włączony i naładowany telefon z aktywnym roamingiem;
  • wykaz numerów telefonów alarmowych – przekazany przez Organizatora w pakiecie startowym;
  • folia NRC o wymiarach min 160 x 200 cm;
  • Czapka lub chusta typu buff;
  • kurtka wiatroodporna;
  • rękawiczki;
  • długie getry lub spodnie biegowe;
  • obuwie przeznaczone do biegów górskich;
  • numer startowy (przymocowany z przodu na klatce piersiowej lub pasie, widoczny przez cały czas trwania zawodów);

 

ZIMOWY JANOSIK 45 + km BEDZIES KWICOŁ:

  • Plecak biegowy lub nerka biegowa mieszczący cały sprzęt obowiązkowy;
  • Pojemnik lub bidony na płyny o pojemności min 0,5 litra;
  • kubek na napoje (organizator dopuszcza użycie bidonu);
  • Włączony i naładowany telefon z aktywnym roamingiem;
  • wykaz numerów telefonów alarmowych – przekazany przez Organizatora w pakiecie startowym;
  • folia NRC o wymiarach min 160 x 200 cm;
  • Czapka lub chusta typu buff;
  • kurtka wodo i wiatroodporna (zalecana kurtka o parametrach min 10 000 mm wodoodporności; oraz 10 000 g/m2/24h oddychalności);
  • rękawiczki;
  • długie getry lub spodnie biegowe;
  • obuwie przeznaczone do biegów górskich;
  • numer startowy (przymocowany z przodu na klatce piersiowej lub pasie, widoczny przez cały czas trwania zawodów);

 

Ostateczne wyposażenie obowiązkowe może ulec zmianie na podstawie przewidywanej pogody podczas trwania zawodów i podane zostanie na odprawie technicznej dn. 26.02.2017r. na odprawie przedstartowej. Obowiązkowe sprawdzenie wyposażenia obowiązkowego odbędzie się podczas rejestracji, ale organizator zastrzega sobie sprawdzenie obowiązkowego wyposażenia w dowolnym momencie trwania zawodów. Za brak jednej pozycji zostanie doliczona kara czasowa w wymiarze 30 minut, za brak dwóch pozycji w wymiarze 60 minut. W przypadku braku trzech lub więcej pozycji zawodnikowi grozi dyskwalifikacja.  

11. ŚWIADCZENIA STARTOWE

Każdy zarejestrowany Zawodnik w ramach wpisowego otrzyma następujące świadczenia startowe:

  • numer startowy;
  • zabezpieczenie medyczne w trakcie trwania zawodów;
  • pamiątkowy gadżet biegowy (dla każdego biegu inny zestaw podany wcześniej w komunikacie na stronie biegu) wręczany każdemu uczestnikowi, który ukończy dany bieg w limicie czasowym na mecie;
  • profesjonalny pomiar czasu ;
  • oznakowaną trasę;
  • lekkie posiłki, słodycze, owoce, ciepłe napoje, wodę, napoje izotoniczne, coca-colę  serwowane zgodnie z wykazem punktów odżywczych;
  • ciepły posiłek po zakończeniu zawodów;
  • pamiątkowy medal;
  • puchary i nagrody dla zwycięzców;
  • depozyt w Bazie Zawodów;
  • obsługę techniczną;
  • zmęczenie i zadowolenie;
  • udział w losowaniu nagród (dla osób, które ukończą zawody w limicie);
  • dodatkowe świadczenia w miarę hojności sponsorów (informacje będą się pojawiać na bieżąco na stronie internetowej biegu);

Organizator osobom, które zarejestrują się po dniu 31.01.2017r. nie gwarantuje pełnego pakietu startowego w dniu zawodów (będziemy się starać by je zapewnić, ale z powodu wcześniejszego zamówienia wykonania poszczególnych świadczeń może zaistnieć sytuacja dosłania brakujących pozycji).

12. KLASYFIKACJA

Klasyfikacja będzie prowadzona w 2 głównych kategoriach indywidualnej damskiej i męskiej.

  • Open Kobiet;
  • Open Mężczyzn;
  • Kategorie wiekowe:
    • Senior Mężczyzn (18 – 35 lat);
    • Senior Kobiet (18 – 35 lat);
    • Masters Mężczyzn (36 – 50 lat);
    • Masters Kobiet (36 – 50 lat);
    • Weteran Mężczyzn (powyżej 50 lat);
    • Weteran Kobiet (powyżej 50 lat);

Zawodnicy sklasyfikowani na pozycjach 1 – 3 w kategorii Open Kobiet i Mężczyzn nie są klasyfikowani w swoich kategoriach wiekowych;
Warunkiem sklasyfikowania zawodników w danej kategorii wiekowej jest udział min. 5 uczestników. W przypadku braku wymaganej liczby uczestników zawodnicy przeniesieni zostaną do kategorii wyższej;

Nagrody dla zwycięzców:

Open Kobiet i Mężczyzn:

  • 1 miejsce: puchar + nagroda rzeczowa;
  • 2 miejsce: puchar + nagroda rzeczowa;
  • 3 miejsce: puchar + nagroda rzeczowa;

Kategorie Kobiet i Mężczyzn:

  • 1 miejsce: puchar;
  • 2 miejsce: puchar;
  • 3 miejsce: puchar;

Aby zostać sklasyfikowanym należy ukończyć bieg w wyznaczonym limicie czasowym zgodnym z wykazem dla poszczególnych biegów. O miejscu końcowym decyduje czas przekroczenia linii mety wynikający z pomiaru prowadzonego przez Organizatora. Wszelkie sprawy sporne należy  niezwłocznie zgłaszać do Sędziego Głównego, którego decyzje są ostateczne. Osoby, które będą skracać trasę biegu oraz naruszać obowiązujące przepisy niniejszego regulaminu będą natychmiastowo dyskwalifikowane. Dopuszczalna jest pomoc osób trzecich wyłącznie w zakresie dopingowania na trasie zawodów. Nagrody mogą ulec zmianie w zależności od hojności sponsorów.

13. PUNKTY KONTROLNE I ŻYWIENIOWE

Organizator zapewnia następujące punkty kontrolne i odżywcze:

Punkt kontrolny/ odżywczy CIEPŁA
HERBATA
KAWA
WODA
COLA
NATURALNE IZO
LEKKI CIEPŁY POSIŁEK OWOCE SŁODYCZE DUMA SĄDECCZYZNY Konkurencja
PRZEŁĘCZ CISÓWKA TAK TAK NIE NIE NIE TAK 10, 20, 45 + km
OSP DURSZTYN TAK TAK NIE TAK TAK TAK 45 + km
OSP TRYBSZ TAK TAK TAK TAK TAK TAK 45 + km
PRZEŁĘCZ ŁAPSZANKA TAK TAK NIE TAK TAK TAK 45 + km
ŁAPSZE NIŻNE TAK TAK TAK TAK TAK TAK 20, 45 + km

* - organizacja punktu odżywczego na przełęczy Cisówka uzależniona jest od panujących warunków atmosferycznych panujących w dniu zawodów. Ostateczna informacja o zorganizowaniu punktu odżywczego podana zostanie na odprawie przedstartowej;

LIMITY CZASOWE:

ZIMOWY JANOSIK 10 km KIERPCE MARYNY:

PUNKT KONTROLNY PORA DNIA CZAS BIEGU POKONANY DYSTANS
START
ZAMEK NIEDZICA
08:50 0 0 km
PRZEŁĘCZ CISÓWKA 10:20 1,5 h 5 km
META
HALA MASZYN
ZEW NIEDZICA S.A.
11:50 3 h 10 km

 

ZIMOWY JANOSIK 20 km ZAWIANY PYZDRA:

PUNKT KONTROLNY PORA DNIA CZAS BIEGU POKONANY DYSTANS
START
PRZEŁĘCZ NAD ŁAPSZANKĄ
09:30 0 0 km
ŁAPSZE NIŻNE 11:45 2,15 h 10 km
PRZEŁĘCZ CISÓWKA 13:00 3,5 h 15 km
META
HALA MASZYN
ZEW NIEDZICA S.A.
14:00 4,5 h 20 km

 

ZIMOWY JANOSIK 45 + km BEDZIES KWICOŁ:

PUNKT KONTROLNY PORA DNIA CZAS BIEGU POKONANY DYSTANS
START
ZAMEK NIEDZICA
07:00 0 0 km
PRZEŁĘCZ CISÓWKA 08:00 1 h 5 km
OSP DURSZTYN 09:30 2,5 h 12 km
OSP TRYBSZ 11:00 4 h 19 km
PRZEŁĘCZ NAD ŁAPSZANKĄ 12:30 5,5 h 29 km
ŁAPSZE NIŻNE 14:00 7 h 38 km
PRZEŁĘCZ 660 15:00 8 h 43 km
META
HALA MASZYN
ZEW NIEDZICA S.A.
16:00 9 h 48 km
14. ZABEPIECZENIE I OZNACZENIE TRASY

Zabezpieczenie zawodników na trasie zapewnia organizator przy współpracy z GOPR, Ratownikami Fundacji Na Ratunek, oraz wolontariuszami wspierającymi zabezpieczenie trasy. Każdy zawodnik na numerze startowym będzie miał umieszczony spis nr telefonów alarmowych.

15. REZYGNACJA Z KONTYNUOWANIA ZAWODÓW
  • Jeżeli zdarzy się konieczność przerwania kontynuacji zawodów z przyczyny kontuzji lub urazy zawodnik musi niezwłocznie powiadomić organizatora na wskazany podczas odprawy i umieszczony na nr startowym nr telefonu. Osoby, które nie zgłoszą swojego zejścia z trasy mogą zostać obciążone kosztami nieuzasadnionej akcji poszukiwawczej;
  • Uczestnicy powinni w miarę możliwości rezygnować z udziału w zawodach na punktach kontrolnych;
  • Organizator zapewnia transport uczestników wyłącznie z punktów kontrolnych:
16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  • Nieprzestrzeganie Regulaminu Zawodów grozi dyskwalifikacją Zawodnika;
  • Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie Zawodów. Informacje o zmianach w Regulaminie Zawodów pojawią się na stronie internetowej Zawodów, ogłoszone w osobnym komunikacie;
  • Ostateczna interpretacja niniejszego Regulaminu należy wyłącznie do Organizatorów Zawodów;
  • Trasa zawodów nie będzie w żaden sposób odśnieżana bądź przygotowywana;
  • Wszystkich zawodników zawodów na trasie obowiązują zasady fair-play oraz bezwzględny zakaz ingerowania w oznakowanie trasy, niszczenie przyrody;
  • Wszyscy zawodnicy zwracają uwagę na urazy i kontuzje innych uczestników zawodów i zobowiązani są do udzielenia pomocy osobom potrzebującym oraz powiadomienie telefonicznie na nr alarmowy o zaistniałym zdarzeniu, rodzaju kontuzji, miejscu i numeru zawodnika, który doznał kontuzji;
  • Organizator rezerwuje sobie prawo do zmiany trasy, skrócenia lub odwołania zawodów w przypadku złych warunków pogodowych lub innych zewnętrznych czynników mogących zagrażać bezpieczeństwu uczestników bez prawa zwrotu wpisowego;
  • W razie stwierdzenia przez ratowników medycznych obecnych na niektórych punktach kontrolnych lub ratowników GOPR na całej trasie biegu nieodpowiedniego lub wskazującego na skrajne zmęczenie stanu zdrowia lub samopoczucia uniemożliwiającego kontynuację biegu wskazany zawodnik zobowiązany jest do zakończenia współzawodnictwa i do dalszego postępowania wg wytycznych ratowników;
  • W czasie biegu zawodnicy zobowiązani są do przestrzegania przepisów o ochronie przyrody oraz przeciwpożarowych;
  • Zabrania się na wynoszenie pożywienia, napojów poza strefy bufetu zlokalizowane w punktach odżywczych;
  • Zabrania się śmiecenia i wyrzucania opakowań po żelach, batonach w miejscach do tego nie wyznaczonych. Zawodnicy nie stosujący się do tego postanowienia zostaną zdyskwalifikowani oraz obciążeni kosztami administracyjnymi wynikającymi z podpisanymi umowami;
  • Zabrania się schodzenia z wyznaczonej trasy, hałasowania w trakcie trwania zawodów, szczególnie zakłócania ciszy i płoszenia zwierzyny;
  • W czasie zawodów uczestnicy zobowiązani są do poruszania się wyłącznie wyznaczoną trasą biegu;
  • Uczestnicy zawodów zezwalają na publikację swojego wizerunku w materiałach dotyczących zawodów, w szczególności w relacjach z zawodów oraz materiałach promocyjnych Zawodów;
  • Uczestnicy zawodów wyrażają zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do prawidłowego przeprowadzenia zawodów;
  • Wiążąca i ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu przysługuje wyłącznie organizatorowi zawodów Zimowy Janosik;
  • Ewentualne zmiany Regulaminu będą publikowane na stronie zawodów: www.zimowyjanosik.pl  Uczestnicy są zobowiązani do zapoznania się ze zmianami;